Navigation Menu

what makes us similar is, we play a role. If you think you are the best main actor, always remember OSCARS NIGHT isn't made for one category.

PMR 2012 with full of suprises!


hello readers. dah beberapa hari dah results pmr keluar... tapi kejutan dan kisah di sebaliknya tetap segar di ingatan. Nak dengar kisah pada 19/12 ? jommmmmm *excitednakbercerita


19.12.12 - Taman Kota Masai, keputusan PMR yang dinantikan keluar harini. Gelisah campur geram campur nervous secukup rasa pada pagi ni. Pagi-pagi macam biasa dengan segaknya bergaya untuk ke sekolah mengambil results. *okperengganbaru
 
     Sampai je sekolah, awal lagi rupanya jarum jam telah menunjukkan kelewatannya bergerak. oleh itu, aku  pun bawak umi ronda-ronda sekolah sehingga terjumpa dengan papan kenyataan yang dihiasi dengan gambar-gambar calon pilihan pmr. Lepastu dengan eksitednya meneka, 'Ah umi, budak syaqira dan sarawana ni mesti dapat straight A's punyalah ! ' reaksi umi tetap macam biasa sempoi + relax.
 
      Pukul 11 hampir menjelmakan dirinya *ohMyBm, dengan langkah kanan terus aku masuk dalam dewan. ah terjumpa pulak dengan haziq dan saiful hakime. Aku tanya ada apa kat depan tu, haziq jawab 'ah tu lah cikgu umumkan yang dapat 8A *dialog dia lebih kurang macam tu lah :P . Aku dengan eksitednya bergurau dengan haziq kat belakang dewan ' okay, kalau macam tu bagi aku laluan siap-siap, nak pergi depan nih.' ketawa comel si haziq tadi.
 
     Then, first name 8A PMR dipanggil 'Daniel Adham bin ......' aku pun menyampuk kat haziq ' haziq, am ada kat kantin, aku nampak tadi'. aku macam nak pergi taknak pergi je panggil am kat kantin waktu tu.
Suddenly/ Literally/ tiba-tiba/ full of surprise, 'EDIEKA ISMA DANIEAL !' terdengar cikgu panggil nama aku kat depan.  Mak aii, aku tengah sebok pikir nak pergi panggil am ke tak nih kat kantin. Aku mamai gila kot masa tu. Haziq pun segah aku suruh pergi depan cepat.. Aku panggil umi ikut pergi depan dewan sekali.
 
     Aku pun berjalan ke depan dewan dalam lamunan seperti memenangi awards Oscar atau Grammys.
haha :P , reaksi umi yang relax tadi kini dia yang paling eksited plus happy ! pergi depan, ambik slip dengan cikgu Norhayati sambil diambil gambar oleh cikgu khairul anuar. pastu keluar je dewan, aku terdengar ucapan Tahniah dari ibu bapa murid-murid yang lain sambil umi mula mengeluarkan air mata *nak nangis...
 
     Tak sampai 1 minit, nama 'Muhd Haziq' disebut. yeahh haziq yang bergurau dengan aku kat belakang tadi   dapat 8A jugak. lupa nak mention, haziq tu classmate aku, meja duduk sebelah-sebelah je. Kira bangga ah kawan yang kita belajar sama-sama dapat results 8A sama dengan kita. Alhamdulilah . lepastu nama Ridhwan pulak dipanggil. wah, kira tekaan aku betul lah ! yang tak boleh tahan, Ridhwan pun classmate aku yang duduk sebelah meja aku. wahhh memang awesome.

     lepastu ada kejutan lagi, nama Sarawana dipanggil, wahhh classmate jugak, dia duduk sebelah Ridhwan dalam kelas. haha xD Awesomeee ! lepastu ada lagi kejutan, nama Siti Nursyaqira dipanggil, aku tahu korang dah dapat teka. syaqira tu duduk sebelah sarawana dalam kelas. haha xD lagi awesooomee ! kira bersyukur satu line meja semua dapat Straight A's.

skip story untill 3 paragraphs, xD

     selepas semua selesai, macam biasa kami jumpa cikgu untuk ucap terima kasih sambil ucap tahniah untuk kawan-kawan yang lain. Memang full of suprises lah ! ada kawan yang dapat 7a 1b , 6a, 5a, 4a, 3a. kira awesomee jugak results diorang semua...

Apa??? korang nak tengok gambar ke ? okay ... loadingggg .......

Alhamdulilah dengan keputusan yang diterima, mudah-mudahan dimurahkan rezeki untuk kita semua. semoga spm nanti diberikan keputusan yang cemerlang juga. Amin :)



6 000 express their voice:

congratulations yaaa

iAmCekbolat said...
This comment has been removed by the author.
iAmCekbolat said...

lulz terpdam dua2 .btw tahniah dik .

ika sulaika said...

tahniah .... ika kurg 2a dri awak
hehe

Unknown said...

tahniah!!

thanks all :)